Marc Busnel (foto Sander Heezen)
Tijdens zijn studie musicologie aan de Universiteit van Tours richtte Marc Busnel zich op het repertoire van de Renaissance met het ensemble Jacques Moderne onder leiding van Jean-Pierre Ouvrard. Tegelijkertijd stelde zijn muzikale opleiding en schrijfstudies aan het Conservatorium van Tours en klassieke zanglessen bij Pali Marinov hem in staat om toegang te krijgen tot vele muziekstijlen, waaronder ook hedendaags. Na zijn professionele debuut bij het ensemble Clément Janequin treedt hij momenteel op met de ensembles Musica Nova, Huelgas, Doulce mémoire, Ensemble Solistes XXI (Les Jeunes Solistes), Les musiciens de Saint-Julien, La Main harmonique, Cappella Pratensis, Correspondances, La Sestina, etc. op tal van concerten en opnames, waaronder als soliste. Hij werkte onder leiding van Jean-Pierre Ouvrard, Paul van Nevel en Dominique Visse aan repertoire uit de middeleeuwen en de Renaissance, met Hervé Niquet, Martin Gester en Sébastien Daucé aan barokmuziek, met Bernard Têtu aan de klassieke en romantische periode en met Marie-Claude Vallin, Roland Hayrabedian, Leo Warinsky, Bruno Mantovani, Peter Eotvös en Sylvain Cambreling aan hedendaagse muziek. Zijn specialisatie in de muziek van de Renaissance leidde hem tot het leren lezen van facsimiles aan de CRR in Tours en tot een samenwerking met het Centre d’Études Supérieures de la Renaissance in Tours over de projecten Corpus des Messes Anonymes du XV siècle en Atelier Virtuel de Restitution Polyphonique van het musicologisch onderzoeksprogramma Ricercar.
Donald Bentvelsen (foto Sander Heezen)
Donald Bentvelsen begon als gitarist met een brede interesse in genres zoals klassiek, folk en rock, en zong ook daarbij. Zijn interesse voor zang werd verder aangewakkerd tijdens zijn studie Engelse Taal- en Letterkunde aan de Rijksuniversiteit Leiden, waar hij ook bijvakken in Italiaans en Musicologie volgde, en door zijn toetreding tot het Leiden English Choir. Na deelname aan het Nederlands Studenten Kamerkoor, begon hij met zanglessen en studeerde later Klassieke Zang bij Margreet Honig aan het Sweelinck Conservatorium. Tijdens zijn studie sloot hij zich aan bij The Amsterdam Baroque Choir van Ton Koopman en richtte het Egidius Kwartet op. Hij ontwikkelde een passie voor oude muziek en barokke stijl en werkte aan een uitgebreide discografie met het Egidius Kwartet, inclusief opnames van de Leidse Koorboeken. Momenteel werkt hij ook aan opnames van de Bossche Koorboeken. Naast zijn werk met polyfonie, zingt hij bij diverse ensembles zoals het Nederlands Kamerkoor en componeert hij vocale muziek. Hij woont sinds 2011 in Wallonië en heeft naast muziek passies zoals fotografie, fietsen, wandelen en koken.