Met zang vol buiging en emotie, momenten van meeslepende resonantie voor zangers en luisteraars als de stemmen even samenvloeiden op de tonica en dan weer soepel wegkwijnden" - New York Classical Review, april 2023


"Dit is zeker de nieuwe referentie-opname van een van de hoogtepunten van de renaissancemissen" - Goldberg Stiftung, april 2023

Als ik het hele jaar iets hoor dat me meer bevalt, zal ik verbaasd zijn" - Gramophone Magazine, juni 2022


Kapelklanken van Hieronymus Bosch 

18 april in ’s-Hertogenbosch en 19 april in Utrecht.

De drukte op het marktplein, het luiden van klokken, het gebabbel van publiek en de zachte klanken van lokale koren: al deze geluiden hebben door de eeuwen heen weergalmd in de historische binnenstad van ‘s-Hertogenbosch. Op 18 april en 19 april is het wereldberoemde ensemble Cappella Pratensis te horen met werken uit ‘Bossche Koorboeken’.
Concert 18 april 20.00 uur St. Janskathedraal ’s-Hertogenbosch 19 april 20.15 uur Pieterskerk Utrecht ‘kapelklanken van Hieronymus Bosch’
Concert zonder pauze en duurt ongeveer 75 minuten. Op het programma staan werken uit de Bossche koorboeken. 
 


Workshop 's-Hertogenbosch 12 13 en 14 april. Je kunt je nog opgeven!

Ontdek de polyfone schatten van de Bossche
Koorboeken met docenten van het wereldberoemde
ensemble Cappella Pratensis.
Onder de deskundige leiding van Stratton Bull (Het Koninklijk Conservatorium, Den Haag) en Tim Braithwaite (Het Conservatorium van Amsterdam) maak je kennis met:
Kosten € 75,00 p.p. voor vergevorderde amateurs en studenten. 

• Renaissance uitvoeringspraktijken van gregoriaans en polyfonie
• Historische muzieknotatie
• De Guidonische hand
• Historische improvisatietechnieken

Cappella Pratensis’ opname van Ockeghem’s Requiem is top choice!

In het wereldwijd toonaangevende Britse muziekmagazine GRAMOPHONE  – the worlds best classical music reviews – heeft Fabrice Fitch dertien uitvoeringen van Ockeghems Requiem beluisterd en vergeleken en Cappella’s uitvoering getiteld als TOP CHOICE! Het Requiem van Johannes Ockeghem (1410-1497) wordt beschouwd als de oudste compositie van een dodenmis en is waarschijnlijk tussen 1460 en 1480 geschreven. Wij zijn buitengewoon vereerd met deze prachtige oorstrelende kwalificatie: ‘ a compact, rounded, thoughtful performance of impassive beauty, Cappella Pratensis fashion a coherent performance out of a varied collection of individual movements in a recording that grows with repeated listening’.
Waarvan
akte!

Nieuwsbrief 

VOLG ONS